travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Explore the world around you !

Hoihoi allemaal,

Ondertussen begint de jetlag al wat weg te vallen (gelukkig !!) en heb ik al wat meer gezien van de omgeving. Maandag was er een oriëntatie van de scholen die onder het programma vallen. Daar zat ik dan als enige Nederlander en een gezicht dat op slapen stond. Na een lange presentatie met allerlei informatie zoals over het strand (wat nu niet eens meer veilig klinkt haha) en school, ontmoette ik een Zwitsers meisje (Catharina) die naar dezelfde school gaat als ik. Na de oriëntatie ging ik met nog een aantal Zwitsers wat rondkijken in Sydney, want het gebouw waar we waren was heel dichtbij The Opera House en The Botanic Gardens. En aangezien het weer best fijn was, was het leuk om in de Botanic Gardens te gaan zitten.

Dinsdag zou dan echt mijn eerste schooldag worden met 's ochtends een soort interview. Dit ging echter niet door omdat de school plotseling zelf afgezegd had, het zou de volgende dag plaats vinden. Dus had ik een dagje vrij en hadden het Catharina en ik afgesproken bij Circular Quay (treinstation bij The Opera House), daar zijn we George Street in gelopen, erg druk en voornamelijk duurdere winkels. En daarna weer naar The Botanic Gardens gelopen omdat het een mooi park is.

Vandaag (woensdag) was het dan toch echt de dag voor het interview, gekleed in de kleuren van het uniform want ja ik verwachtte dat ik direct lessen zou volgen. Het interview bestond uit een aantal vragen over bijvoorbeeld je hobby's en vorming van je gezin. Ook moest ik vakken gaan kiezen, ik heb gekozen voor Modern History, Ancient History, Standard English, Visual Arts, Society and Culture en Biology. Bewust geen wiskunde of scheikundige/natuurkundige vakken haha. Na het interview was het eigenlijk klaar en werd mij verteld dat ik vrijdag mijn eerste dag zal hebben. Morgen dus even een o zo leuk uniform aanschaffen. Daarna heb ik in een cafeetje met Michelle (hostmoeder) wat gedronken en heb ik een Australische bankrekening aangevraagd want dat schijnt hier te moeten als uitwisselingsstudent. Na veel informatie over de bankrekening heb ik bus gepakt naar Broadway Shopping Centre om schoenen te halen die bij het uniform horen, gelukkig mochten dit ook zwarte leren allstars zijn (!), en een agenda. Toen 2 km terug gelopen naar Newtown, waar ik nu woon voor 9 maanden. Even een broodje hagelslag genomen, jaja dat hebben ze hier 2 keer per jaar bij de Aldi (yes!) net zoals speculaas en stroopwafels. Zojuist nog even naar de supermarkt gelopen om een tijdschrift te halen en zometeen ga ik alweer avondeten.

Toch als ik 's nachts wakker wordt door de jetlag mis ik me eigen bedje stiekem wel. Ook is het hier 'normaal' om als je je eten op hebt van tafel te stappen en weg te gaan, wat ik wel een beetje gek vind. Maar zo zijn er wel een aantal dingen die hier anders gaan dan thuis waar ik aan zal moeten wennen.

Ook ben ik bezig met een filmpje maar deze is nog niet af vanwege het te kort aan filmmateriaal haha, maar zodra deze af is zal ik een linkje op deze blog plaatsen.

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

dedyswibben@gmail.com

Hai Roos,
vandaag je blog voor het eerst geopend en loop gelijk al een paar blogs achter, maarja ik ben niet zo snel dus what else is new (om maar even in stijl te blijven).
Het klinkt allemaal goed wat je verteld, fijn dat je een leuk gastgezin hebt.
Je verslagen zijn leuk om te lezen, alleen: .... een broodje hagelslag!!!!!! Ja dat wil ik niet lezen, wel dat je geluncht hebt met b.v. een kangeroehamburger hahaha!!!
Ben ook benieuwd naar de selfie in je schooluniform met je nieuwe schoenen :-)
Bye bye, Dedy.

ineke van houwelingen

Ha die Roos,
Mooie verhalen, leuk om te lezen en te merken dat je het naar je zin hebt en ook nog "thuis" dingen kunt krijgen. Je vakkenpakket klinkt interessant! groetjes Ineke

Melissa

Het gaat helemaal goedkomen met jou daar! ?
Hou je taai!! Xx

Kitty

leuk om je verhalen te lezen Roos. Gastgezin wat klikt en leuke contacten met klasgenootjes. Wat een kans om veel verschillende mensen te ontmoeten, niet alleen op school cultuur opsnuiven. Je wordt een wereldburger! uit Obdam. liefs van ons.

tante Jo en oom marcel

Wat leuk om te vernemen dat je het naar je zin hebt. Je hebt een interessant vakkenpakket zo te lezen. Wis-,schei- en natuurkunde kun je hier ook wel volgen. Blijf ons aub op de hoogte houden en als je eens een beetje heimwee hebt moet je maar denken aan al die andere mensen die je zijn voorgegaan. Veel plezier op de reis van je leven en haal er het maximale uit. Groetjes oom&tante

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active