travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Holiday Part I

Hoihoi allemaal,
Ondertussen bevind ik mij al weer 13 dagen in Victoria en heb het al weer een hele hoop gezien van deze staat. De bedoeling zou zijn geweest dat ik 19 december zou vliegen naar Melbourne, maar toen ik aankwam op het vliegveld in Sydney die dag was er al vertraging, later nog een uur daarbij opgeteld en uiteindelijk gecanceld zonder enige duidelijke reden. Dat was wel eventjes paniek, want daar zit je dan als 17 jarige, buitenlands en geen idee wat je moet doen in zo’n situatie. Gelukkig kon ik mijn familie snel te pakken krijgen en uiteindelijk hadden zij er voor gezorgd dat mijn vlucht opgedoekt kon worden naar de volgende dag. Dat werd dus nog een keer naar het vliegveld toe, maar gelukkig ging deze vlucht wel door.
Dan de volgende dag eindelijk aangekomen te zijn in Melbourne, werd ik opgehaald door het gezin van Tom, met een heel pittig stuk papier met mijn naam er op stonden zij op mij te wachten ! Vervolgens zijn we doorgereden naar Somerville, waar een nicht van mijn vader woont waarbij ik de eerste aantal dagen door zou brengen. Op maandag zou er een avondje film zijn, want ja Star Wars fans zijn over al haha. Erg gezellig en daarna nog gezellig gegeten, erg leuk om iedereen een beetje te leren kennen. Op dinsdag middag ben ik met Lisa naar haar ouders gereden om daar twee nachtjes door te brengen, lekker Nederlandse dingetjes doen zoals duizenden.
Toen was het zo ver, kerst. Ik was uitgenodigd om bij Chris zijn gezin te zijn tijdens kerst om de gehele Australische kerst mee te maken. Heel erg leuk om te zien hoe jongere kinderen hier op reageren en hun nervositeit te zien. In de ochtend vroeg wakker, in de hoop dat de kerstman langs was geweest. Met een hele hoop cadeautjes om uit te pakken waren we voor de komende 1,5 uur wel zoet. En wie had dat nou nog gedacht, de kerstman wist ook dat ik op die dag bij hun kerst zou komen vieren en had ook wat cadeautjes voor mij achtergelaten, super lief ! In plaats van een groot diner bestaat de kerst in Australië uit een lunch, waarna je eigenlijk ook geen avondeten meer hoeft te hebben. Omdat Denise van Engelse afkomst is, was het iets typisch Brits namelijk een ‘roast dinner’. Met allerlei verschillende groente en vlees. En dat mocht natuurlijk niet ontbreken met een toetje, super lekker allemaal ! De tweede kerstdag, Boxing Day, zou gevierd worden bij huize van der Veer dus s’avonds ging ik met ome Aad en Tante Nel mee, zij kwamen ook te eten eerste kerstdag bij Chris en Denise. Op Boxing Day had ieder stel/gezin voor wat eten gezorgd en zo stond de tafel wel enorm vol. Voor de lunch de cadeautjes, want iedereen had wat cadeautjes voor elkaar gekocht. De volgende dag zou ik met David en Lisa op pad gaan voor een weekje naar Falls Creek, ook wel bekend als de alpen van Victoria. Een wandelweekje met een heel clubje dus de bergschoenen gingen ook mee, 4 dagen lopen waarvan 3 dagen ruim 18 km. Een erg interessante omgeving aangezien er in 2003 bosbranden waren geweest, waar nog veel van te zien is. Ook oud en nieuw werd daar gevierd en het bijzonderste was voor mij dat André Rieu op de tv werd uitgezonden en ja wel met een concert in Maastricht nog wel. Of je mij er gelukkig mee kon maken was een andere vraag maar een stukje Nederland herkennen was wel heel erg fijn.
Nu dat ik dit schrijf allemaal zit ik in de auto alweer onderweg richting Melbourne, een soort roadtrip. Persoonlijk toch wel een van mijn favoriete manieren van reizen ondertussen, zoveel te zien onderweg, fijne muziekjes op en lekker genieten.
Morgen is het plan om rond 08:00 weer de auto in te stappen, voor nog een roadtrip. Deze keer richting Adelaide om nog meer familie te gaan ontmoeten via the Great Ocean Road. Maar door de bosbranden die de afgelopen week hebben plaats gevonden rond die weg, wordt het misschien de terug weg dat we via die weg gaan.
Nu zul je je vast al eens hebben afgevraagd of ik mijn familie of onze manier van feestdagen vieren in december heb gemist. Stiekem wel en natuurlijk op dat soort dagen waarbij je als familie bij elkaar hoort te zijn. Ik heb ook zeker veel aan ze gedacht en ze ook wel gemist, maar kerst meemaken aan de andere kant van de wereld is toch ook wel erg bijzonder. En er komen zeker nog een hele hoop jaren waarbij ik de Nederlandse manier van feestdagen ga meemaken. Op 31 december zouden het nog maar 100 dagen zijn totdat mijn ouders komen, een fijn idee. Want dat betekend dat ik alweer snel naar huis ga, eigen vertrouwde omgeving, taal, familie, cultuur en manier van leven. Maar dat houdt ook in dat ik nog zoveel mogelijk moet gaan genieten van de tijd die ik hier nog heb en dat ga ik ook zeker zoveel mogelijk proberen te doen.
Dit was voor nu eventjes een update van de vijf weken vakantie en er komt zeker een nieuwe aan ! Een dikke nieuwjaarsknuffel van uit Australië !!
Liefs,
Rosemaryn

Reacties

Reacties

marijke hoebe

Lieve rozemaryn, wat weer een mooi verhaal van je.De feestdagen in de zomer is toch heel apart.
Het aftellen is begonnen dat pap en mam komen.
we wensen je nog een paar mooie maanden toeen geniet er nog lekker van .
groetjes marijke en fam.

Dees en Bijposten

Vanuit het natte Callantsoog wensen wij je een heel mooi gezellig en avontuurlijk jaar!!
Zo te lezen ben je al een eind op weg!
Zondag op verjaardagsvisite bij je mams geweest...
en toch wel heel raar dat jij er dan niet bent..
maar gelukkig geniet je wel daar aan de andere kant!!
wat een avonturen beleef jij toch en wij lezen mee, helemaal leuk.
geniet nog effies van je vakantie!
tot lees!

Dees en Bijposten

En aan deze kant van de aardbol is het de hele week al code rood in noord oost nederland!
Jij in de warmte en in Friesland en Groningen schaatsen ze op straat!
Lynke had ijsvrij van stage en alles lag er plat vanwege de ijzel.
Woensdag is ze dan toch maar te voet glijdend naar stage gegaan een paar straten verder op.
In het zuiden bij Babs scheen de zon en was het goed te doen.
Bij ons in t noord westen aan de kust mistig fris en sinds vandaag toch echt nat!
Nederland een klein landje op de kaart waar ook het weer heel verschillend kan zijn!
Geniet van t mooie weer!

Ria Bleeker

Hallo Rozemaryn,

Heel leuk om je verhaal te lezen. Fijn om de feestdagen bij familie t zijn en zo te lezen heb je je goed vermaakt en heel veel mooi,s gezien. Wens jou een heel mooi 2016 en dat al je dromen uit mogen komen.... De dag dat je paps en mams op je Australiese stoep staan komt gestaag dichterbij... groetjes en een knuffel ,Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active