travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Keep On Swimming !

Hoihoi allemaal,

Het is ondertussen al weer een lange tijd geleden dat ik een stukje op mijn blog heb geschreven dus vandaar nu maar weer eens een verhaaltje. De laatste tijd stond mijn hoofd er niet echt naar om een verhaaltje te schrijven en ik wist ook niet zo goed hoe.

Maar wat is er ondertussen allemaal gebeurt, ik zit nu sinds 6 weken in een nieuw gastgezin. Een moeder (56), een dochter (24) en een hond in Gymea. En dat betekent dus ook dat ik een stuk verder van school zit, de reistijd is nu langer dan een uur. Maar het is zeker een verschil met het vorige gezin, alleen maar in een positieve zin.

Al die veranderingen zijn soms wel wat moeilijk en ook daarom duurde het wat langer voor een verhaaltje. Ondertussen heb ik wel een hoop mailtjes en berichtjes gehad van familie, heel erg lief allemaal ! Want zo'n tussenjaar op een middelbare school in Australië klinkt vaak wel heel erg leuk, maar het brengt ook zeker mindere momenten met zich mee. Maar nu ik er op terugkijken, is te merken dat ik er al heel erg veel van geleerd heb. Het advies van mijn tante (Kitty) hielp dan ook zeker;be proud of yourself, op de keuze die je maakt en geniet, ook van de mindere dingen want daar leer je misschien wel het meeste van. En je weet: je reist met de liefste, leukste, dapperste, gezelligste reisgenoot: jezelf.

Maar nu weer even terug naar wat er allemaal gebeurt is want vorige week dinsdag toen ik uit school kwam stond daar ineens een pakketje voor mij, en direct aan het handschrift te zien was het van mijn liefste zus. Een doosje vol met allerlei Sinterklaas snoepgoed; taaitaai, pepernoten (de echte van bolletje natuurlijk), chocolade munten, muizen en kikkers en chocolade letters. En ook de chocolade letters van mijn gastgezin. Samen met een sinterklaas gedichtje van Derk en een hele lieve kaart waarin een hele hoop familieleden in geschreven hadden, super Iief ! Dat deed me toch wel weer erg goed hoor, dat lieve kaartje en weer wat lekker Nederlands eten. Afgelopen zaterdag ben ik nog met mijn gastmoeder naar het Nederlandse winkeltje en ik heb best wat in geslagen; speculaaskruiden, pickwick thee, pepernoten, vlokken en drop. Want ja dat zijn toch wel de dingen die ik op sommige momenten mis.

Vorige week was het ook behoorlijk warm, 44 graden maar liefst, ik moet zeggen dat dat voor mij toch wel wat moeilijk uit te houden is hoor. En dan is het nog maar lente, ze waarschuwen mij ook best vaak dat ik er maar aan moet gaan wennen omdat het juist nog warmer gaat worden. De zomervakantie komt ondertussen ook steeds dichterbij en het is nu nog even afwachten of mijn tripje naar Victoria geaccepteerd wordt en dan kan het feest beginnen ! De gehele zomervakantie mag ik dan bij familie doorbrengen en daar kijk ik heel erg naar uit. Aankomend weekend staat Taylor Swift haar concert op de planning en daar heb ik erg veel zin in, als het allemaal lukt zal ik proberen er een filmpje van te maken :)

Ik heb er nu al 136 dagen opzitten, dat betekent dat ik bijna op de helft zit !

Hier zijn nog een aantal foto’s:

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

annalies berndt

hallo Roos, ziet er allemaal goed uit.
heel veel plezier nog en groeten van ons uit Winkel.

t.paula

Ha, weer een lekker verhaaltje van je. daar geniet ik van. eet je niet ziek in al die lekkere sinterklaas dingen, anders moet je hardlopen in die hitte om het er allemaal weer af te trainen. groetjes, vanuit een verrukkelijk regenachtig, guur, heerhugowaard. ( ik denk, ik wrijf het er maar even in.

Woudy

Hoi Roos,
Leuk hoor om je even in beeld te zien bij Iris en Derk (vooral zo 's morgens). Fijn om te lezen dat je het nu meer naar je zin hebt in het tweede gezin. Geniet nog van het weer, al is het af en toe een beetje heet. Hier regent het, waait het en de temperatuur is ook maar zo, zo. Daar verlang je toch niet naar.
Kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Erg leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt.

Doei, liefs Woudy en de hartelijke groetjes van Nico.

Ria Bleeker

Hoi Roos,

Leuk om weer eens wat van je te lezen.En fijn dat je het nu wel naar je zin hebt. Enne geniet maar van het mooie weer....hier is het regenachtig en guur! Ben vorige week met je moeder naar een concert geweest van het Projectkoor waar buurman Hans in zingt. We hebben er van genoten. Geniet van al dat lekkers en lees binnenkort wel weer iets van je..

Lieve groetjes,Ria

wilma

hoi rosemarijn wel lekker warm al bij jou dat was in onze vakantie ook zo heet een prachtig land lieve vriendelijke mensen maar bloedheet en hoge vochtigheid dus veel zweten want het was een hele drukke en active vakantie . nu heb jij ook bijna zomervak. dus genieten van het mooie weer en het mooie land want over een paar weken is het alweer 2016 voor ons vliegt de tijden dan kunnen wij weer uitzien naar het voorjaar. ik hoop dat je hele fijne en gezllige feestdagen hebt alhoewel ik weet dat dat gek is in dezon en warmte maar wel een leuke ervaring voor jou nu heel veel gr..van peter en van mij doeiiiii

Desiree en familie

Hi Roos,
Wat fijn om te lezen dat je nieuwe gastgezin meer op je plek bent.
Nu proberen te genieten van al je avonturen daar!
Hahaha Sinterklaas en zijn Pietjes weten je overal ter wereld te vinden! Al dat Hollandse lekkers waardeer je ver weg weer extra!
Zijn er nu al typische Hollandse dingen die je extra mist en daar niet kan krijgen?
We blijven je volgen!
Leuk om al je avonturen heel aan de andere kant van de wereld te lezen
Genietze!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active