travellingwithrosemaryn.reismee.nl

This will be the best memory ever !

''Sometimes you will never know the value of a moment until it becomes a memory.''

Ik was het meisje dat,

op 16 jarige leeftijd haar vertrouwde omgeving en land voor 11 maanden achter zich liet,
net een week haar diploma had en toen alleen in een vliegtuig stapte voor langer dan 20 uur om naar de andere kant van de wereld te vliegen,
met een grote gele koffer op reis ging naar een land waar ze nog nooit geweest was maar wel van droomde,
op avontuur wilde en over de wereld wilde leren maar ook over zichzelf,
wilde leren hoe mensen in een andere cultuur leven,
wilde leren wat de verschillen en overeenkomsten zijn over haar thuis en het land waar zij naartoe vertrok,
een klein dorpje inruilde voor een enorm grote stad
Ik ben het meisje dat,
leerde wat heimwee is waarbij ieder klein dingetje gemist kan worden en hoe daarmee om te gaan,
leerde hoe belangrijk familie, vrienden en vriendinnen zijn,
leerde hoe belangrijk het is dat iemand naar je luistert,
over thuis gedroomd heeft in de tijd dat ze het heel erg miste,
in het engels gedroomd heeft in haar slaap,
leerde over een andere cultuur, stad, omgeving en andere manier van leven,
ineens zelf beslissingen moest gaan maken zonder directe hulp van familie,
leerde om zelf problemen op te lossen,
de Nederlandse taal voor 11 maanden heeft opgegeven voor het Engels,
enorm positieve en ook negatieve kanten van dit avontuur heeft beleefd,
alleen maar geleerd heeft van de momenten dat het minder ging,
iedere dag in een uniform naar school ging,
enorm genoten heeft van dit avontuur,
Ik ben straks het meisje dat,
met een rugtas vol verhalen, foto’s, ervaringen en herinneringen naar huis gaat,
een opgebouwd leven aan de andere kant van de wereld achter zich moet laten en alleen maar aan terug kan denken,
terug komt naar huis met een ervaring die weinigen hebben,
zelfstandig zal zijn geworden en verandert is terwijl zij daar bijna niets van merkte,
kan zeggen dat zij bijna een jaar in Australië heeft gewoond
terug gaat kijken op een fantastische tijd in Australië,
Australië, de school, de cultuur, de taal, de gewoontes, de mensen en nog een hele hoop meer heel erg gaat missen !

Susan

Wij zijn super trots op je Roos!!

Annalies Berndt

Ontroerend hoor Rosemaryn of natuurlijk tante Rosemaryn. Veel plezier nog met papa en mama daar.

T. Ali Sips.komen

Je had nog niets van mij. Gehoord,maar ik heb je vanaf het begin gevolgd en ben heel verbaasd dat dit nichtje die ik zo,n bedeesd meisje vond zo,n geweldig avontuur zo goed heeft volbracht!!! Trots op je! En ik zie je graag terug nadat je met je vader en moeder nog een leuke vacantie viert.

Derk en Iris

Wat mooi beschreven Roos! We zijn enorm trots op je! Liefs van ons en een kusje van Felien.

Ria Bleeker

Wat mooi verwoord Roos, Nog heel even en dan komen je vader en moeder je opzoeken. Ik wens je een ontzettende fijne tijd met z,n drieen . Geniet van het weerzien en alle mooie dingen die jullie gaan doen in die weken... Liefs ,Ria

t.paula

yo Rosie, that's the way to do it.

Anneke Wisman

Hallo Roos,
Wij kennen elkaar (nog) niet, alleen "zagen" we elkaar even toen wij, je moeder, Ria, Tineke en Jaap, en ik in Zuid Afrika waren. Ja, juist, die Anneke ben ik. Heel leuk vind ik het om je blog even te bekijken en te lezen dat je het zó naar je zin hebt daar. Heb van je moeder al veel verhalen gehoord, maar leuk om ook van jou zelf 't verslag te lezen. Nog een weekje, dan komen je vader en moeder naar je toe om samen nog een aantal mooie weken door te brengen. Ik wens jullie een heel fijne tijd samen en ga maar lekker genieten van de vrije tijd die je straks zult hebben. Een fijn weerzien en wie weet ontmoeten we elkaar eens in Obdam.
Hartelijke groet, Anneke.

Dedy

Haaaaaiiii Rooosssss!!!
Mooi verhaal meid en nog een weekie en je bent er klaar mee :-)
Gisteren bij Trudy geweest en jullie vakantietrip bekeken, nou dat ziet er goed uit.
Jij ook nog gefeliciteerd met Felien trouwens.
Roos ik wens je daar nog een hele fijne vakantie en hou je ouders een beetje in de gaten, want die zijn nog niet zoveel gewend in den vreemde als jij, hahaha!!!!
Wijffie een fijne tijd en tot ziens!!!

Mark

Ik heb ongelofelijk trots op je Rosie ?

Mark

Shit nee dat ging helemaal fout ik bedoelde te zeggen dat ik ongelofelijk trots op je ben meissie

tante johanna

Zow heeeee!
Wat heb je een mooi stuk geschreven, ben er een beetje stil van!
Fijn weerzien met je vader en moeder en prettige vakantie
xx

Dees&Bijposten

lieve Roos
Allereerst nog van harte gefeliciteerd met Felien...nog eventjes dan zie je ook haar!
Nu nog lekker genieten van de laatste weekjes met je ouders!

Mooi geschreven hoor! Bijna weer 11 maanden voorbij wat gaat t toch snel! We hebben met plezier over al je avonturen gelezen en hiermee zien groeien.. Jij bent een groot avontuur verder, gegroeid in alles!! Mag je super trots op zijn!!!!
Genietze nog eventjes!!

Simon en Esther

Dit avontuur nemen ze jou nooit meer af !
Nog veel plezier met je vader en moeder, Down Under en de groeten aan the van the feathers.
Tot ziens in the lowlands

Kitty

en zo is het. liefs van ons en fijne vakantie als afsluiting. nu leid jij je ouders rond.

Anneke Wisman

Hoi Roos, Trudy en Jos,
Genieten jullie een beetje van het samen zijn en al het moois wat jullie ongetwijfeld zien en meemaken? Hebben jullie al veel gezien en gereisd? Ik wens jullie nog heel veel plezier en een fijne tijd met elkaar. Hoop dat de overgang van het mooie weer daar naar hier straks voor jullie niet te groot zal zijn.
Lieve groet en tot over een paar weekjes,
Anneke.

same same (just different)

So true, as we have chatted about before. i am happy for you that you have had a chance to reflect and have been able to see the beauty of the experience you have had in your time in wonderful Australia. I love that you have been able to experience the beauty of it, as this trip has had its surprises and challenges for you, so you have had to open up your mind to be able to see the wonder in a country that is very different to your own home. I have enjoyed the opportunity to get to know you and share my home with you. I wish you well as you further explore the wonders of the world, whether it be nearby or afar, in the coming years. i shall come over with my laundry for you one day :-), knowing it will be ably cleaned :-0.