travellingwithrosemaryn.reismee.nl

To plant a garden is to believe in tomorrow !

Hoi lieve lezers,

Toch is het stiekem best leuk om een blog bij te houden waarbij ik iedereen (familie en vrienden) op de hoogte kan houden wat ik doe en hoe het gaat.

Vorige week was het dan zo ver, de eerste school dag ! Na het interview kreeg ik te horen dat ik vrijdag kon beginnen, maar dit was voor mij een beetje gek want ik hoorde van de andere internationale studente op de school dat zij dezelfde dag nog kon beginnen. Dit leidde tot een soort opkomende spanning waardoor het mij s'avonds allemaal even te veel werd want ja, je zit daar alleen in een onbekend land en je gaat er vanuit dat alles wel goed zal gaan. Maar dit werd de volgende ochtend direct opgelost, ik ging een uniform halen en vroeg of ik die dag nog kon beginnen en dat was allemaal prima (gelukkig !). Het schoolsysteem verschilt best wel met die van Nederland, het uniform natuurlijk haha. Verder zijn ze strikter in het dragen van het uniform dan het gedrag dat je in de les vertoont; tijdens de les op facebook of youtube zitten is dus niet echt een groot probleem (veel wordt met laptops gedaan). Ook is huiswerk een ander begrip hier, wat hun veel vinden is voor ons in Nederland bijna niks, gelukkig maar. Verder heb ik na 1 lesje biologie besloten dat dit niets voor mij was aangezien ik het vak al 3 jaar niet meer gehad heb en heb dit kunnen veranderen naar fotografie.

Afgelopen weekend ben ik naar Westfield (winkelcentrum) geweest bij Bondi Junction, wat was dat groot zeg. Ik was bijna bang dat ik zou verdwalen maar dan zijn er natuurlijk altijd nog die aardige Australiërs die je willen helpen. Want vriendelijk zijn ze hier wel, ze zijn geïnteresseerd in waar je vandaan komt en wat je komt doen. Zondag even langs de supermarkt geweest om een aantal dingen voor de komende schooldagen te halen en heb ik de was gedaan.

Morgen (dinsdag) wordt een kort dagje, want sport/gym vinden ze niet zo belangrijk voor 'year 11' want je moet je op je schoolwerk kunnen richten. Maar met bijna geen huiswerk is dit helemaal fijn !

Ik hoop dat het thuis, in Nederland, allemaal goed gaat en dat jullie een leuke zomer/vakantie hebben !

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

Marian

Hoi Rosemaryn. Zo te lezen wordt jouw studiejaar een makkie, of lijkt dat maar zo? Valt het schooluniform een beetje mee?
Ik heb jouw blogadres ook aan de fam. Van der Veer in Australië doorgemaild. Zij willen jou ook graag volgen.
Liefs, Marian.

Dedy

Haaaaaiiiii Rooooooossssiiiieeee!!!!!
Dit klinkt allemaal helemaal niet slechtttttt!!
Ik gun je echt een heel gezellige tijd daar in Australie, per slot van rekening ben je nog jong genoeg om uit te vinden wat voor opleiding je wilt gaan volgen als je weer in Nederland bent en wat je dan wilt worden.
Pffffff tijd zat om nog serieus aan de bak te moeten!
En de dingen die je nu gaat leren zijn nooit weg, je steekt er altijd genoeg van op!!!
Veel plezier meid. :-)

gitta

Ha Roosje, de foto's komen mij bekend voor. Indrukwekkend dat Operahouse en de brug. Toen ik er de laatste keer was met Paula, zaten er rond het operagebouw een hele troep ibissen, zwart, brutale vogels hoor. Heb je ze ook gezien ?
Hier volop regen en storm, echt zomerweertje >>> kus Gitta

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active