travellingwithrosemaryn.reismee.nl

We have nothing to fear as long as we believe !

Hoihoi allemaal,

We zijn ondertussen alweer twee weken verder en er zijn nog 37 weken te gaan. Vorig weekend (25/26 juli) ben ik zaterdag naar Carriage Market geweest, dit is een 'farmers market' vlakbij mijn huis waar ze allerlei lokale producten verkopen zoals groente, fruit en bloemen. Dat kool ook als bloem gezien kon worden was toch wel nieuw voor mij haha. 'S middags heb ik in het park gelezen voor een uurtje en daarna een stukje snickers taart gekocht, wat was dat machtig maar erg lekker zeg.

Die zondag ben ik samen met het gastgezin en twee vriendinnetjes van de gastzusjes naar Sydney Park geweest. Dit is een heel nieuw park wat opgeknapt is, want voordat het een park werd was het een vuilstortplaats van de stad vertelde mijn gastmoeder. Na een stukje gelopen te hebben kwamen we er achter dat het 'National Tree Day' was en dat ze boompjes aan het planten waren in het park. Hiervoor mocht je vrijwillig meedoen, dus hebben wij ook ons 'boompje' bijgedragen. Toch wel bijzonder dat ik drie mini boompjes heb geplant aan de andere kant van de wereld.

Op school begin ik nu ook steeds meer werkstukken te moeten maken voor verschillende vakken. Het huiswerk bestaat dan ook meer uit verschillende werkstukken of betogen dan echt opdrachten maken. Het onderwijs niveau verschilt toch wel behoorlijk met dat van Nederland want voor een les van 75 minuten geven ze je ongeveer driekwartier om een samenvatting te schrijven in vijf zinnen met een groepje, wat in Nederland binnen 5 minuten af zou moeten zijn. De rest van de les vullen veel leerlingen dan ook door op hun laptop iets te doen zoals; film, youtube of facebook. Wat wel een leuk werkstuk is is die voor Society & Culture; culturele verschillen tussen Nederland en Australië (speciale opdracht voor internationale studenten), ik doe dit met politieke verschillen wat best interessant is. Dat Engels blijft toch nog wel even wennen, zeker tijdens lessen als je het eventjes niet begrijpt. Het omschakelen en weer terugschakelen en dat de hele dag door. Ik wil zeker me Engels verbeteren maar om nou nog maar eens in de zoveel tijd Nederlands te praten vind ik ook weer zonde.

Dit weekend heb ik gevuld met het strand en het park. Zaterdag heb ik de trein gepakt naar Bondi Junction en heb toen gelopen naar Bondi Beach, wat achteraf best een lange wandeling was maar beweging is nooit erg ! Een heel mooi strand met uitzicht op de oceaan, lijkt net alsof het een einde van de wereld is en dan het water nog wauw. Vanaf Bondi is er een wandelroute van 3 km naar Bronte, je loopt volledig langs de kustlijn en langs verschillende stranden. Toen ben ik terug gelopen richting het treinstation en heb de verleiding kunnen weerstaan om de bus te pakken haha. Ik ben toen nog heel even het winkelcentrum Westfield in geweest en heb een zonnebril kunnen bemachtigen. Vandaag (zondag) ben ik 's middags naar de supermarkt geweest om wat lunch te halen en toen door naar het Hollis park gelopen, misschien 2 minuutjes bij mij vandaan. Heb daar ongeveer 1,5 uur gezeten met het boek van Anne Frank, zeker een aanrader ! En later op de middag hadden de Duitse studente, die ook in Newtown woont, en ik afgesproken om een 'gelato' te halen. Dit is een soort ijs was tussen twee koekjes gestopt wordt met gesmolte chocola. Zojuist heb ik nog even gefacetimed met me ouders en opa & oma, toch blijft het wel leuk om te horen hoe iemand anders zijn dag of week was dan dat ze alleen die van jou willen weten. En dat whatsapp en facetime maken het gemis ook een stukje minder, want een klik op een knopje en ze zitten zo recht voor je neus.

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active