travellingwithrosemaryn.reismee.nl

What you do today can improve all your tomorrows !

Hoihoi allemaal,

Ik zit ondertussen al een maandje in een land aan de andere kant van de wereld, de tijd gaat al best snel want over 8 maanden zie ik me ouders alweer. Bij sommige dingen is het wel te merken dat ik aan het veranderen bent want twee maanden geleden had je mij bijvoorbeeld niet even kunnen zeggen 'Ga jij even alleen naar het centrum van een wereld stad?', wat nu een eitje is geworden.

Afgelopen weekend (8 en 9 augustus) heb ik best wat gelopen, op zaterdag rond de 9 km en zondag rond de 6 km, jaja ik houd dit bij op me telefoon haha. Zaterdag ochtend heb ik de trein gepakt naar Circular Quey, waar vlakbij the Museum of Contemporary Art of Australia is (museum van hedendaagse kunst). Bijna alle musea worden hier bijgehouden door de overheid dus je hoeft hier niets voor te betalen, maar de hoeveelheid aan kunst van het Rijksmuseum zul je er dan ook nooit vinden. Daarna ben ik even de wijk 'Rocks' ingegaan, dit is de wijk die je in rijdt als je vanaf het noorden via de Harbour Bridge Sydney binnen komt. Dit is de oudste wijk van Sydney maar ook wel, naar mijn mening, een van de mooiere. Toen ben ik vanaf the Rocks terug gelopen naar Newtown via Chinatown en een aantal parken.

Zondag besloot ik om iets aan school te gaan doen in Sydney park, betere plek dan de hele dag binnen te zitten in je kamer. En ook was het mooi weer dus fijn was het ook wel. Toen ik terug bij het huis kwam zei mijn hostmoeder, Michelle, dat ze met haar dochters naar Sydney park ging om ze even het huis uit te halen. Ik vroeg of ik mee mocht en het was uiteindelijk nog wel even fijn om weer buiten te zijn.

Ook heb ik vorige week een kaartje voor Taylor Swift haar concert kunnen bemachtigen als verjaardagscadeautje. Jullie zullen wel denken 'daar is ze toch al heen geweest in Amsterdam?'. Ja dit klopt maar het concert/show was zo tof dat ik graag nog een keertje heen wil haha.

Het plan is om aanstaande zondag met Catarina (Zwitserse studente) en misschien nog een aantal andere internationale studenten naar de Blue Mountains te gaan. Dit is een nationaal park wat buiten Sydney ligt, met volgens wikipedia ''dichte eucalyptusbossen''. De treinreis er naartoe lijkt me dan ook al erg bijzonder.

Verder kreeg ik dit weekend een mailtje van de dichtstbijzijnde hockey club dat het niet meer mogelijk was om in een team geplaatst te kunnen worden. Ook omdat het seizoen van april tot september is was dit niet mogelijk. Dus dan wordt het maar hardlopen in een park :)

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

jokeenmarcel@outlook.com

Joh! Nichtje Rosemaryn, lekker bezig daar onderop!! Jammer dat je niet bij de hockey terecht kan, toch maar weer op de tennis (hihi). Ondernemend hoor met al die wandeltochten naar en door parken en zo. Gelukkig voor jou dat als je weer thuis bent, er bij jullie voor en naast ook parken zijn. Gister naar Douwen Bob geweest bij zomer op het plein, heel leuk maar helaas heeft ie zijn kuif eraf, jammer;( . Groetjes vanuit een zonnig Obdam, Joke

Ria Bleeker

Hoi Rosemaryn, leuk om al je verhalen te lezen. Knap hoor dat je in dat verre land met heel andere gewoontes al best je draai hebt gevonden. Heel veel succes op school en geniet van alles wat op je pad komt....
Liefs ,Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active