travellingwithrosemaryn.reismee.nl

With a new day comes new strengths and new thoughts !

Hoihoi allemaal,

Ondertussen zijn we al weer een aantal dagen verder en zit ik alweer 1,5 maand in Australië. De tijd gaat best snel, wat op sommige momenten wel fijn is maar dit geeft ook de gedachte dat ik echt moet gaan bezoeken wat ik graag wil bezoeken en van iedere seconde moet genieten.

Vorige week was ik zaterdag ochtend gaan hardlopen (6 km) om vervolgens de rest van de dag zere benen te hebben haha. Zondag ben ik 's ochtends een kleurboek wezen halen (van dezelfde tekenares als de kleurboeken waar oma zo gek op is). En later die dag hadden Linde (Nederlandse studente uit Sydney) en ik afgesproken, we hebben wat door Newtown en Sydney Park gelopen wat erg gezellig was. Fijn was het wel om weer op een directe manier Nederlands met iemand te praten in plaats van tegen een scherm. Afgelopen dinsdag heb ik mijn hardloop kunsten voortgezet haha, gelukkig was het een stuk rustiger in het park dus ik ga voorlopig denk ik iedere dinsdag maar hardlopen. Scheelt namelijk een hoop honden waarmee je rekening moet houden.

Ook heb ik een aantal werkstukjes ingeleverd voor twee vakken. Een verslag over cultuur verschillen tussen Nederland en Australië, ik koos voor politieke verschillen en de lerares keek er erg naar uit om dit te gaan lezen. Verder heb ik voor fotografie een hele leuke opdracht gekregen: een woord uitbeelden in een foto. Ik heb gekozen voor het woord 'memory' (herinnering) en ben van plan om allerlei foto's van opa en oma te verzamelen en die te verwerken in een collage. Ook kreeg ik te horen dat ik over 2 weken mee moet doen met de jaarlijkse eind proefwerkweek, wat wel als een soort shock aankwam aangezien ik maar 5 weken van de stof heb meegekregen (van de 40 die de rest van de leerlingen krijgt) en natuurlijk de taalachterstand. Maar we gaan gewoon proberen er wat van te maken en dan zien we wel, want het hoort bij 'de ervaring' zoals mij verteld werd door de school.

Vandaag ben ik wat wezen shoppen, want na 4 jaar beginnen me all stars toch wel stuk te gaan. Volgende week kan ik mezelf ook 17 noemen, het zal wel gek zijn om een verjaardag te hebben zonder je familie om je heen. Het plan is om 's avonds met de Duitse studente, Katharina (die dezelfde verjaardag heeft, hoe toevallig), en nog een aantal van school naar Skyzone te gaan. Dit is een hal vol met trampolines, wat in mijn oren toch wel heel erg leuk klonk. Verder ben ik ook in contact gekomen met Tomas (neef van mijn vader die in Melbourne woont) om te vragen om plekken die mijn ouders en ik moeten gaan zien als we hier rond gaan reizen. Leuk om te horen is hoe zijn moeder zowat alles weet van ons, dit komt vast omdat ze vaak contact heeft met mijn opa.

Ik hoop dat thuis alles goed gaat en succes voor iedereen die weer begonnen is met school !

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

tpaula

ha die rosemaryn. zijn de honden in het park zo enthousiast als je voorbij rent? Lijkt me nog best gevaarlijk :-) Leuk om weer wat van je te horen. Ben vanmorgen bij een voetbalwedstrijd van Dunya geweest. het werd iets van 20-1 of zo. We raakten langs de lijn in elk geval de tel kwijt en Dunya wist zelf ook niet meer hoeveel keer ze gescoord had. Maar het kleine keepstertje van de tegenpartij had er toch maar mooi evengoed een stuk of 15 tegen gehouden, dus iedereen was blij en tevreden. groetjes uit een zonnig en warm Heerhugowaard.

Dedy

Zeg Roos, hoe kom je eigenlijk aan al die filosofische titels van je reisverhalen, verzin je die zelf of pluk je ze van internet????
Ik vind je verhalen erg fijn, je doet veel leuke dingen, ik vind het gewoon vervelend voor je dat je af en toe ook nog eens serieus aan de bak moet, hahaha!!!!
Ben zondag naar Sail Out geweest, een leuke sfeer, lekker veel mensen langs de kant van het Noordzeekanaal.
Veel plezier vrijdag in Skyzone :-)

Nico & Woudy

Hoi Roos,

Allereerst van Harte Gefeliciteerd met je 17e verjaardag.
Mooi om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
Wens je veel plezier toe in de Skyzone.
Kijk al weer uit naar je volgende verhaal.

Veel liefs Nico & Woudy

Jacqueline

Hoi Rosemaryn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 17 jaar, wat een prachtige leeftijd. Je schrijft erg leuk over je belevenissen in Australië. Dit wordt een fantastische ervaringen zo voor jou. Geniet ervan en doe je best. Veel plezier op je verjaardag. Hartelijke groet van je buurvrouw.

Ria Bleeker

Hoi jarige Rosemaryn, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag ....17 jaar en volgens mij wordt dit ook een prachtig nieuw levensjaar vol met nieuwe ervaringen! Geniet ervan ,ik volg je blog met plezier... Lieve groetjes ,Ria

Kalixa

Heee roos!

Ik heb mevrouw Noortwijk wat van je leuke verhalen laten lezen en ze vindt het ontzettend leuk om wat van je te horen haha. Dus bij deze krijg je de groetjes van haar en ze wenst je nog heel veel plezier

Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active