travellingwithrosemaryn.reismee.nl

There are far, far better things ahead than any we leave behind !

Hoihoi lieve lezers,

Aller eerst, sorry dat ik een tijdje geen blog heb gepost, ik wilde dit al eerder doen maar door de situatie waarin ik mij bevind stond voor een tijdje mijn hoofd hier niet naar en wist ik niet hoe ik dit moest vertellen.

De situatie is namelijk dat ik van gastgezin ga veranderen. Dit omdat ik mij niet thuis voel in het gezin en het voor mij meer voelt alsof ik een kamer aan het huren ben in plaats van onderdeel worden van het gezin. De homestay organisatie is dan ook al 2 weken druk bezig met het zoeken naar een nieuw gezin. Maar in de tijd dat ik niets geschreven heb, heb ik alweer een hele hoop gezien. Dus houd je vast voor een lange blog.

Zondag 23 augustus heb ik mijn dag besteed in the Rocks. Ik ben, na even de weg zoeken, de Sydney Harbour Bridge opgelopen tot aan de andere kant van Port Jackson. Vanaf de brug, aan de kant van the Opera House, is er een heel wijd uitzicht over Port Jackson, je kunt nog tot best ver huizen zien. Ook is er ieder weekend een markt in the Rocks dus vervelen daar gebeurt bijna niet.

Mijn verjaardag was eigenlijk niet zo heel erg bijzonder, mede vanwege de situatie maar het wordt dan ook niet zo gevierd zoals wij dat kennen in Nederland. Ik keek er die dag dan ook alweer uit naar volgend jaar als het weer ‘normaal’ is. Alle kaartjes/mailtjes die ik binnen kreeg de afgelopen weken (voor en na mijn verjaardag) maakte deze dag dan ook al weer een stuk beter. Op mijn verjaardag was het op school ook ‘wear it purple day’, deze dag is er speciaal om scholieren te leren om op een respectievelijke manier met homoseksuelen en transgenders om te gaan. Een ‘assembly’ kon dus ook niet missen, wel waren er verschillende sprekers en optredens dus toch al wel wat anders dan de 'normale' dinsdag assembly. Dit betekende ook dat je je eigen kleren aan mocht doen, wat zeker fijn was, maar natuurlijk wel iets paars. 's Avonds zijn de Duitse studente, zes anderen van school en ik naar Sky Zone gegaan. Omdat er die week veel gemaild en gebeld was over de gastgezin verandering was dit eigenlijk een fijne afleiding van alles. De zondag hetzelfde weekend (30 augustus) zijn Linde (Nederlandse studente) en ik naar de Blue Mountains National Park geweest. Wat was dat een bijzondere plek, een enorme vallei vol met bos, bergen en een eindeloos uitzicht. De treinreis er naar toe van bijna drie uur was al indrukwekkend, van centrum in de stad naar een natuurpark. Op de plek zelf was een soort wandelpad, die hebben wij afgelopen en toen we bij het einde waren hebben we daar een taartje gehaald om toch nog een beetje mijn verjaardag te vieren. Met een aantal keren verkeerd terug lopen en wachten op de bus hadden we besloten om maar hetzelfde pad terug te lopen (40 minuten). En toen we in de bus op weg naar het treinstation gingen, kwamen we er achter dat het busstation waar wij gewacht hebben misschien vijf minuurtjes lopen was van waar we vandaan kwamen, tot grote hilariteit bij ons zelf. (Foto’s staan nu ook op de blog)

De week er na was het dan zo ver, yearly exams (een soort proefwerkweek aan het einde van het jaar). Eigenlijk vond iedere docent het feit dat wij, de internationale studenten, deze toetsen moesten afleggen nergens op sloeg aangezien wij nog maar een aantal weken aanwezig zijn geweest. Maar toch moest het gebeuren aangezien het bij de ‘ervaring’ hoorde. Gelukkig zouden de cijfers dan ook niet meetellen. Dus met weinig leren en een woordenboek ging ik de sporthal in, waar de exams plaatsvonden. Over het algemeen waren de toetsen niet echt moeilijk qua niveau, maar de Engelse taal was voornamelijk waar de moeilijkheid lag. Een examen bestaat voornamelijk uit een onderdeel met korte antwoorden en een onderdeel waarbij een essay geschreven moet worden. Dat laatste deel hoefde ik gelukkig bij de meeste toetsen niet te maken, aangezien ik de informatie niet had en niet wist hoe ik een essay moest schrijven. In deze week had ik vier van de zeven dagen vrij, dus erg aan de andere kant was het niet. Op de dagen dat ik vrij had ging ik vaak naar het park om iets te ‘proberen’ te leren. Op een van de dagen ben ik met de twee andere internationale studenten met de trein naar Como geweest. Dit was wel even uit het centrum maar een heel rustig meer met allerlei bootjes.

Over de afgelopen week heb ik een aantal cijfers terug gekregen. Society & Culture: 13/25 (de lerares had het verkeerde onderdeel aangekruist voor mij), Standard English: 6/12, Ancient History: 14/25 en Modern History: 19/25.

Afgelopen zaterdag (5 september) ben ik met de trein naar Central gegaan en ben gelopen naar Surry Hills. Dit is een iets rijkere wijk van Sydney, de huizen zijn ietsje luxer (groter en moderner) maar zoals 't Gooi in Nederland moet je je het niet voorstellen. Vanaf daar ben ik door gelopen naar Bondi Junction (7 km), om maar weer wat meer van de omgeving te zien. Dat gaat namelijk lopend makkelijker dan met de bus en is nog een stuk leuker ook.
Zondag ben ik weer naar the Rocks geweest en heb daar wat gelezen uit Anne Frank (in het Engels jaja), die ik deze week eindelijk heb kunnen uitlezen. En ik vond dat ik als Nederlander het boek toch ooit een keer gelezen moest hebben. En met het mooie uitzicht op the Opera House en later the Harbour Bridge was dat geen probleem.

Vandaag is het alweer vrijdag, nog een weekje te gaan en dan is het alweer vakantie yayyy !! Ik hoop dat ik snel gebeld zal worden voor een nieuw gastgezin en dat ik die in de vakantie wat beter kan gaan leren kennen. Ook staat er nu een nieuw filmpje op mijn blog, te vinden onder video’s of via https://www.youtube.com/watch?v=5jasNHl2oH8&feature=youtu.be .

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

Kitty

lieve Roos, de titel van je verhaal is typerend voor je actie! goed dat je de stap zet om een nieuw gastgezin te zoeken. Ondanks je positieve toon moet de eerste tijd niet makkelijk zijn geweest voor iemand uit zo'n kleffe familie als de onze. Toch maak je er wel wat van Roos, ben heel trots op je. Dikke knuffel van mij; komt met de wind langs het operahouse aangewaaid.

joke

Zo hé, een heus avontuur zo voor jou down under, hopelijk kom je straks in een warm nestje terecht.Goed dat je het er niet bij laat zitten en actie onderneemt. Ik heb je filmpje bekeken en het is wel wat anders dan Obdam zeg!! Het lijkt wel of je met vakantie bent???? groetjes uit Obdam van de wijnkertjes

Wilma en Peter

Hoi Roos,
Even wat groetjes uit Callantsoog.
Op het laatste filmpje zag je er goed uit. Sidney lijkt ons een geweldige stad waar toch veel valt te beleven. Is je aankomend gastgezin ook in de stad? Heb je er al wat van gehoord? Hopelijk wordt dit een enorme verbetering voor je. Wat een verrassing om te horen dat je tante wordt! Jij gaat nu verder de zomer in en wij de kou van de winter. Hoewel morgen gaan wij er voor 3 weken tussenuit naar ..... Sri Lanka. Wat mis je al van oer Hollandse dingen? Groetjes en tot het volgende berichtje. Wij blijven je volgen. Doeg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active