travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Live, travel, adventure, bless and don't be sorry !

Hoihoi allemaal,
Hier is weer een update over mijn weekend :)
Zaterdagochtend had ik de motivatie om weer eens te gaan hardlopen, toch wel een fijn begin van een dag. ’s Ochtends vroeg wakker en dan naar buiten als het nog rustig is op straat en nog niet al te warm. Ik heb naar Sydney Park hardgelopen wat ongeveer 5 km is. ’s Middags besloot ik om bij de Carriageworks lunch te halen, dit is de boerenmarkt vlak bij waar ze allerlei zelf geteelde producten verkopen; groente, fruit en bloemen. Maar er zijn ook kleine stalletjes waar vers eten wordt gemaakt. Ik kwam uit bij de ‘crêpe’ kraam, wat er heel erg lekker uitzag. Ik besloot om een lemon sugar crêpe te nemen, erg lekker. Met me kleedje, boek, laptop en zonnebrand (natuurlijk, want het is hier dan wel net lente maar 25 graden is toch nog best warm) ging ik naar Hollis Park toe. Ik heb daar een paar uur gezeten, wat gelezen en ook ideeën bedacht voor wat nieuwe blogs. Ik ben al bezig met een blog over ‘’A day in life of an exchange student (part I)’’, dus die zal ik snel online proberen te zetten. Als iemand nog ideeën heeft voor een blog of iets waar je graag van wilt horen, laat het maar achter in een reactie. Nadat mijn ideeën op waren, had ik besloten om een ijsje te halen bij ‘N2’. Dit is ijs dat gemaakt wordt met behulp van stikstof, erg grappig om te zien hoe dat gemaakt wordt. Daarna ben ik nog even op een bankje uit mijn boek zitten lezen.
Al een tijdje terug had ik met Linde het plan gemaakt om op 13 september naar het Chocolade Festival te gaat op the Rocks. Ook Hannah (een meisje van school) wilde graag mee. Rond een uur of 10:45 hadden we afgesproken op Circular Quay. Vanaf daar was het al te zien dat het erg druk was, maar dat maakte ons niet zoveel uit. We zijn langs een aantal kraampjes gelopen om natuurlijk alle kleine test stukjes te proeven, gratis chocola wie wilt dat nou niet? Ondertussen hadden we ook al bij verschillende win acties van de kraampjes meegedaan. Toen we bij een kraampje kwamen van een vijf sterren restaurant stond daar een jongen met een soort cut out van Instagram (fotografie app voor de mensen die dit niet kennen). De opdracht was om zo’n originele foto te maken met de cut out en die op Instagram te plaatsen, de meest originele foto zou dan een dinner voor vier personen winnen in dat restaurant. Wat het leuke hieraan was, was dat de jongen die de opdracht aan ons vertelde hoorde dat wij (Linde en ik) Nederlands waren. Dus wij dachten mooi die kan ons helpen, uiteindelijk zijn we dus op de foto gegaan met de hele crew achter het kraampje. Nu is het dus afwachten of we gewonnen hebben.
Ook was er een grote TimTam tent waar je gratis timtam’s kon krijgen, nou daar moesten we natuurlijk heen haha en die rij van tien minuten maakte ons daardoor ook niet zoveel uit. We zijn vervolgens nog even verder het terrein op gelopen, maar aangezien het best druk was en iets met chocola voor lunch een beetje te veel chocola zou zijn voor ons haha, zijn we wat verder doorgelopen om een maiskolf te kopen op een marktje iets verderop. Daarna zijn we naar een parkje gelopen dat onder de Harbour Bridge is en met een uitzicht op het Opera House. Na nog een klein beetje rondgelopen te hebben zijn we terug gelopen naar het station aangezien Hannah weer naar huis moest rond een uur of 3. Linde en ik zijn toen nog even de stad in geweest om wat te shoppen, geslaagd met een broek. Eigenlijk hadden we allebei wel trek in een ijsje dus toen zijn we het Queen Victoria Building ingegaan, want daar was ook een treinstation.
Toen zijn we rustig naar het treinstation gelopen en uiteindelijk moest Linde een andere trein pakken dan ik omdat ze wat verder weg woont, wat wel jammer was.
Van te voren had ik al besloten om deze dag wat te gaan filmen en na een avondje bewerken, en wat hulp van het school internet, staat het filmpje nu al op deze site! Ik zal proberen om van meerdere dagen zulk soort filmpjes te maken aangezien het voor jullie ook een beter idee geeft in wat voor omgeving ik nu woon :)https://www.youtube.com/watch?v=Plu0ZP7M9k4
Liefs,
Rosemaryn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active