travellingwithrosemaryn.reismee.nl

A day in life of an exchange student (part I)

De titel zegt het al, maar in deze blog zal ik omschrijven hoe een schooldag voor mij er uit ziet :)

Mijn dag begint om 06:40 wanneer mijn wekker afgaat. Even snel op mijn telefoon kijken of er nog berichtjes van het thuisfront zijn en Facebook checken. Vervolgens hijs ik me in het uniform en ben rond 07:05 in de woonkamer voor ontbijt. Dit bestaat voornamelijk uit cornflakes of ‘wheat biscuits’ (soort granenblok dat oplost in melk, best vies eigenlijk haha) met melk. Dit duurt misschien een kwartiertje en dan ga ik me tandenpoetsen. In de tussentijd voordat ik naar de bus ga, klets ik altijd een beetje met mensen uit Nederland die nog wakker zijn. Om 07:50 doe ik de deur achter mij op slot en loop ik richting de bushalte. Mijn bus, 426 of 428, vertrekt misschien vijf minuutjes bij het huis vandaan. De bus missen heb ik dan ook, gelukkig, nog geen een keer gedaan. De eerste dag van school was ik alleen zo stom om automatisch over te steken, maar het verkeer rijdt natuurlijk hier aan de linkerkant dus dat was rennen naar de volgende stop.
De bus doet er ongeveer een half uurtje over (5 km, makkelijk in 20 minuten met de fiets te doen), dus om mezelf te vermaken doe ik me oortjes in met wat muziek op. Ik kom rond 08:30 aan op school en dan is het altijd maar eventjes zoeken of er al mensen zijn die ik ken, gelukkig vaak wel.
De lessen beginnen om 08:50 en duren 1:15, best lang vergeleken met de Nederlandse tijden van 50 minuten. Alleen het eerste vak op de dag duurt iets langer namelijk 01:25. Op een dag volg je vier vakken, periods eigenijk zoals ze het hier noemen. Na period 1 is er een pauze van 20 minuten. Wanneer de bel gaat staan er weer twee periods voor de boeg, tot 13:05 is het dan weer zwoegen in een klaslokaal. Waarna een pauze volgt van 40 minuten. Vervolgens is er dus nog een period te gaan. Om 15:00 gaat de laatste bel en dan wordt ook het hek van de school open gemaakt zodat de leerlingen de school kunnen verlaten. Tijdens de school tijd wordt dit hek op slot gedaan, wel kun je het gebouw uit via het kantoor gebouw, maar in een free period (tussenuur) ergens naartoe kan dus niet.
Hierna loop in naar het busstation of haal af en toe eerst nog een ‘smartiecookie’. Soms stap ik in Newtown station al uit of wacht tot de dichtstbijzijnde bushalte. Wanneer ik weer in mijn kamer ben is een van de eerste dingen die ik doe, wel verwacht, het uniform uittrekken want je eigen kleding dragen is toch een stuk comfortabeler. Vervolgens ga ik naar de supermarkt om wat eten te halen voor de week. Ik keer dan weer terug naar het huis of ga in een park zitten om te lezen, aan een werkstuk te werken, een blog schrijven, facetimen of whatsappen met het thuisfront, met mensen van school iets doen of youtube kijken (inspiratie op doen voor nieuwe filmpjes).
Rond 18:30 is het etenstijd en iedere dag is weer een verassing wat de pot schaft. ’s Avonds FaceTime ik voornamelijk met het thuisfront als het uitkomt, meestal is dit de meest geschikte tijd voor thuis. Een snelle douche en dan rond 21:30 weer te bed. En dan begint het cirkeltje weer opnieuw.
Dit zo ongeveer hoe mijn dag er uit ziet :)
Liefs,
Rosemaryn

Reacties

Reacties

Ton

Dag Rosemaryn! Ton hier, hopelijk ken je me nog van de 5e klas op HF. Ik zag je blog op wereldwijzer.nl! Je zei al tijdens de diploma-uitreiking dat je een jaartje in Australië zou zitten. Erg dapper hoor! Ik zou een ramp zijn zonder mijn ouders, laat staan in een ander land wonen in mijn eentje. Leuke blog dat je hier hebt trouwens! Ik heb me aangemeld bij je 'newsletter' met mijn e-mail, dus ik blijf je volgen door je reis als je dat niet erg vindt. Hopelijk heb je het naar je zin! Groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active