travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Think & wonder !

Hoihoi allemaal,

De laatste week van termijn 3 van school was ingegaan vorige week maandag. De week zelf was niet erg bijzonder, voornamelijk films kijken tijdens de lessen. Maar donderdag was de ‘graduation’ van year 12, het was wel tof om te zien hoe dit er allemaal aan toe ging. Het gekke is bijvoorbeeld dat ze al een soort diploma uitreiking hebben voordat ze examen hebben gedaan. Het wordt dan ook meer gezien als het eindigen van je middelbare school tijd, want zittenblijven gebeurt hier bijna niet. Als eindexamen leggen de studenten een HSC af, waarmee ze direct naar de universiteit kunnen, of ze gaan naar TAFE, een soort volwassene onderwijs om vervolgens naar de universiteit te gaan.

Afgelopen zaterdag hadden Hannah (Australische meisje van school), Katharina (Duitse meisje) en ik afgesproken om naar Glebe markets te gaan, een vintage markt. Erg gezellig maar uiteindelijk niets gekocht. Vervolgens zijn we naar een soort Braziliaans restaurant gegaan om te lunchen, wat wel echt heel erg lekker was. Toen we toch al zo dicht bij ‘central’ station waren, dachten we waarom gaan we niet naar the Rocks. Daar zijn we ook nog even langs een aantal marktjes gelopen en uiteindelijk ook nog naar de Botanic Gardens. Op de weg daar naar toe natuurlijk even een ijsje halen want het was nog best mooi weer. Rond een uur of half vijf hebben we weer de trein terug naar huis gepakt. ’s Avonds heb ik nog een tijdje met me moeder en Iris zitten facetimen, wat toch altijd wel weer gezellig is !

Zondag besloot ik om naar Bondi Beach te gaan, omdat de prijs van het openbaar vervoer voor de gehele dag dan maar $2,50 max. is. Eerst regende het wat dus besloot ik om even Westfield in te gaan, dit is een enorme winkelcentrumketen met echt alle winkels die je kunt opnoemen en dus ook genoeg redenen om verdwaalt te raken. Het weer was niet zo heel best maar dat mocht de mooie plek niet verpesten. Ik had me camera mee dus ik zal ook weer een aantal foto’s op de blog plaatsen :) Nadat ik een tijdje foto’s had gemaakt op het strand besloot ik om weer de Bondi to Bronte kustwandeling te doen, misschien 1,5 km maar zeker een aanrader voor degene die ooit het plan hebben om Sydney te bezoeken. Vervolgens heb ik de bus weer terug naar Bondi Junction (dichtstbijzijnde treinstation) gepakt en ben naar huis gegaan.

Deze maandag zou het, het mooiste weer van de week worden dus hadden Linde en ik besloten om (weer) naar Bondi te gaan, een dagje strand is nooit verkeert. Rond een uur of elf hadden we afgesproken op Bondi Junction. Eerst even wat water en koekjes gekocht bij de Woolworths en vanaf Bondi Junction hebben we de bus gepakt naar het strand toe. We hebben ongeveer anderhalf uur op het strand gelegen want die Australische zon is nou niet echt gemaakt voor ons Nederlandse huidje en de wolken kwamen ook nog eventjes gedag zeggen. Langs het strand is een muur met graffiti wat om de zoveel tijd verandert en gemaakt wordt door verschillende straatkunst artiesten. Een erg leuke plek om foto’s te maken. Op weg naar Bronte hebben we nog even mcflurry gehaald. En toen zijn we langs de kust richting Bronte gelopen, om daarna de bus te pakken naar Bondi Junction. Even snel Westfield in om te kijken in wat boekenwinkeltjes, nooit erg haha. Toen zagen we dat we zo snel mogelijk weer terug naar het station moesten gaan want anders zou Linde haar bus er erg lang over doen om richting haar huis te gaan. Dus we hebben gerent als een malle, het zal er vast heel komisch uit gezien hebben voor anderen. Maar we hebben wel een hele leuke dag gehad :)

Van beide dagen heb ik een kort filmpje gemaakt en die staat als het goed is nu ook op de blog, het verschil van weer zal ook wel te zien zijn in sommige stukjes haha.

Vanochtend (dinsdag) besloot ik dat ik wel weer eens kon gaan hardlopen, geeft altijd wel een fijn gevoel voor de rest van je dag. Ik hoop dat ik het nog vaker kan doen in deze vakantie als het weer een beetje meezit. Na het hardlopen heb ik me snel omgekleed en ben richting Broadway gelopen om wat lunch te halen (wortel, komkommer en selderij met humus, zo lekker !). Vervolgens ben ik iets doorgelopen naar Central Park om daar wat te lezen maar het er stond wel een hoop wind dus besloot om naar Max Brenner (chocolade cafe dat overal in Sydney wel te vinden is) te gaan en een warme chocolade melk te halen en deze blog te schrijven.

Voor komende week ben ik van plan om naar een aantal musea te gaan als het slechter weer wordt. Sowieso wil ik naar Seaworld Aquarium deze vakantie, kan ik weer een filmpje voor jullie maken. Omdat het vakantie is zal ik ook iets vaker een blog plaatsen omdat ik veel meer dingen kan doen in de omgeving.

Liefs,

Rosemaryn

Reacties

Reacties

Ria Bleeker

Hallo Rosemaryn,

Volgens mij heb je ,t wel naar je zin in je vakantie. Leuk om je belevenissen te lezen. Geniet er maar lekker van!!
Groetjes,Ria

marijke hoebe

Hoi rosemaryn, leuk om je stukjes te lezen en filmpjes te zien.
groetjes marijke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active