travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Sometimes you have to be bit adventurous to discover places !

Hoihoi allemaal,
Hier is weer een update van de afgelopen dagen van mijn vakantie !
Woensdag besloot ik om een museum dagje te doen aangezien het weer niet zo best was. Rond een uur of half elf was ik snel even naar de supermarkt gelopen om wat fruit en brood te halen voor de dag. Toen ben ik naar het station gegaan en zag dat ik twaalf minuutjes wachten op de trein. Ik stapte uit bij Museum omdat het vlak bij een de Artgallery of NSW was en bij een park wat er wel leuk uit zag op het internet. Een erg oud station dat was wel te zien, maar daardoor juist ook mooier en leuker.
Toen ik naar buiten liep kwam ik direct uit voor het ANZAC Memorial Building, Australian and New Zealand Army Corps (google is toch altijd wel een handig hulpje). Met daarbij ook een museum, gelukkig gratis haha. Erg indrukwekkend gebouw, wat natuurlijk ook de bedoeling is van een herdenkingsgebouw. Rond het gebouw en op de hoeken bevonden zich beelden van personen die ook maar iets met het leger te maken hadden; soldaat, zuster, officier etc. Boven in het gebouw waar je vanaf het park naar toe kon lopen was een man die daar werkt, en mij een hele hoop heeft uitgelegd over het belang van het Australische en Nieuw-Zeelandse leger in verschillende oorlogen. Erg interessant om dan eventjes uit de standaard geschiedenis boekjes uit Nederland te stappen waar wij op school bijna geen informatie gehad hebben over de oorlogsdeelname van andere landen.
Ook vlakbij het park was de St Mary’s Cathedral en om de traditie voort te zetten dat op iedere vakantie een kaarsje wordt opgestoken in een kerk voor degenen die er niet meer zijn, heb ik dat ook gedaan.
Vervolgens ben ik door het park gelopen op weg naar de artgallery. De wind was best aanwezig en zorgde er voor dat ik wel een kopje thee kon gebruiken dus toen heb ik ook gelijk mijn lunch gegeten. Daarna ben ik direct de artgallery ingegaan, mooie kunstwerken alleen opvallend dat er niet veel beeldende kunstwerken waren. Ik was erg dichtbij de Botanic Gardens en aangezien ik alleen nog maar een klein stukje daarvan gezien heb vlak bij het Opera House, kon ik nu mooi een andere kant zien. Ik had mijn camera mee dus ik heb een aantal fotootjes kunnen maken. Het begon plotseling te regenen en gelukkig was er dichtbij een overdekt plekje met bankjes, dus ik heb daar zitten lezen totdat het wat opklaarde. Ik ben toen richting Town Hall terug gelopen en rond een uur of half vier weer terug naar Macdonaldtown gegaan. Nog eventjes naar een cafeetje vlak bij gelopen om een stukje appel/framboos taart te halen.
Aangezien ik tijdens de lessen, als ik me verveel, vaak recepten opzoek voor wat ik kan koken en of bakken als weer thuis ben. Kwam ik met het idee om een notitieboekje te kopen waarin ik allerlei recepten kan opschrijven. Dus donderdag ochtend kwam was ik naar het winkelcentrum gelopen tussen de buien door om een mooi schriftje te kopen. Terug in me kamer heb ik direct allerlei recepten opgezocht die er sowieso in moeten staan; gevulde courgette van opa, appeltaart van me vader, pastasalade van Iris, pepernoten etc. ’s Middags ben ik eventjes naar een cafeetje gegaan om toch nog maar even het huis uit te gaan en heb daar nog wat in me schriftje gewerkt, want met wat minder goed weer moet je je toch ook op de een of andere manier kunnen vermaken :)
Daarna nog eventjes King Street opgelopen en wat boodschapjes gedaan. ’s Avonds heb ik nog best lang met me ouders gefacetimed maar dat is nooit erg haha. Ook zijn we ondertussen al een beetje bezig met het plannen van onze reis door Australië als ik het programma in april afsluit, ik kijk er stiekem al best erg naar uit om meer van dit land te gaan zien. Hier gaan we natuurlijk ook over bloggen maar dan met z’n drieën !
Vrijdag ochtends heb ik rustig aan gedaan en nog eventjes wat recepten op de ah site opgeslagen voor me schriftje, tenminste iets leuks te doen als het weer wat minder is. Rond een uur of 13:00 hadden Hannah (van school) en ik afgesproken in Newtown om wat te gaan lunchen. We zijn naar het Italiaanse restaurantje Twelve gegaan en hadden daar twee pizza’s bestelt om te delen, net zo handig. Erg lekkere kleine pizza’s en lekker warm binnen want het weer buiten was niet echt fijn (regen en koud). Toen hebben we daar nog een tijdje gezeten en zijn toen bij een paar winkeltjes langs geweest op King Street. Toen we het allebei een beetje koud kregen van het weer, besloten we een warme chocolade melk te halen bij Max Brenner. Hannah liet me zien dat je ook een chocolade melk kon hebben met kokos smaak, nou dat moest ik natuurlijk uitproberen en wat was dat lekker! Mooi iets om zelf thuis ook eens uit te gaan proberen. Vervolgens na weer wat opgewarmd te zijn, zijn we nog bij een paar winkeltjes wezen kijken en ondertussen was de tijd al zo snel gegaan dat het al weer 17:20 was. En gingen we opzoek naar een bushalte voor Hannah en de bus kwam al na tien minuutjes. Voor het eten nog eventjes met Iris gefacetimed. Kortom een erg gezellige dag :)
Zaterdag ochtend heb ik het ook weer wat rustig aan gedaan want daar is vakantie toch ook voor haha. Wel had ik de blog over ‘another place, another culture’ in elkaar geflanst. Ik had nog niet echt plannen, maar ik had onthouden dat er vlak bij de Rocks laatst een nieuw park geopend was en aangezien ik wel weer verder wilde lezen in mijn boek was dit goed te combineren.
Rond een uur of elf heb ik vanaf Macdonaldtown de trein gepakt naar Circular Quay, toch wel fijn dat die twee op dezelfde route liggen. Ik ben eventjes snel de markt over gelopen om voor wat lunch te halen en ik kwam uit bij een kraampje dat wraps verkocht, erg lekker ! Ik ben toen opzoek gegaan naar een bankje waar ik dit eventjes rustig kon opeten en ben vervolgens langs het water richting het park gelopen. Langs deze route zijn normaal gesproken altijd wel veel bruidsparen te zien die foto’s laten maken met de Harbour Bridge of het Opera House, toevallig ook altijd Aziaten zoals Hannah mij vertelde. Ondanks dat ik al een aantal keer op die plek ben geweest, had ik er die dag toch wel de meeste bruidsparen gezien, maar liefst 7 en ook allemaal Aziatisch haha.
In het Barangaroo park heb ik eerst een klein stukje gelopen om een plekje te vinden dat uit de wind was. Nadat ik een leuk plekje gevonden had heb ik er ongeveer 3 uur gezeten, op een gegeven moment liep er een stel langs die hun konijn aan het uitlaten waren nou dat had ik nog nooit gezien in Sydney hahah. Er ging ook veel aandacht naar het beestje en iedereen maakte er foto’s van. Het park zelf was misschien een maand geleden geopend en dat was ook wel te zien maar een hele mooie plek. Op de terug weg naar het treinstation zag ik dat er een soort park was iets op een heuvel, dit bleek achteraf de Sydney Observartory' te zijn. Het was wel eventjes een heuvel op maar vanaf het punt was er zowat een volledig uitzicht over de noordkant van de stad. Ik vond het heel erg bijzonder en gaf weer een gevoel dat ik zo blij mag zijn dat ik de kans heb gekregen om een 10 maanden aan de andere kant van de wereld mee te mogen maken. Zeker een plek waar ik nog eens zal komen en ook me ouders mee naartoe zal nemen.
Vanaf Circular Quay de trein gepakt naar Newtown want dan kon ik nog een ‘gelato slider’ halen bij een cafeetje vlakbij. Een ‘gelato slider’ is ijs dat tussen twee koekjes geplaatst wordt met nog gesmolten chocolade ertussen. Toen ben ik weer naar het huis gelopen en heb ’s avonds nog met mijn ‘irritante’ (Evelien) geskyped.
Op zondag heb ik niet zo heel veel gedaan, naar de supermarkt in een andere wijk gelopen om wat boodschapjes te doen. En ’s middags hardgelopen. Ik ben van plan om aankomende week wat vaker te gaan hardlopen aangezien de weersvoorspellingen er goed uit zien.
Liefs,
Rosemaryn
ps. Er staan weer een aantal nieuwe foto's in de fotoserie :)

Reacties

Reacties

paula

hé rosemaryn, hoe gaat dat aan de andere kant van de wereld? Kun je daar wel een wrap eten zonder te knoeien? Hier lukt het ons nog steeds niet helemaal.
groetjes, t.paula

Ria Bleeker

Hallo Rosemaryn, Je had toch vakantie...vind dat je wel heel veel dingen hebt gedaan in 1 week! Maar ook lekker genoten en leuk om te lezen.... Lieve groetjes,Ria

Kitty

lieve Roos, ben weer helemaal bij gelezen over jouw ontdekkingstocht door Sidney en: "such a lovely butterfly". vandaag was ik bij oma en opa en toen kwam jouw tekst over familie. mooi hoor en ze waarderen het echt. Maar Roos, je hebt je familie altijd in je hart, waar je ook bent en deze kans om de familie in Australië dagelijks mee te maken hebben weinigen van ons gecreëerd!!! wees trots en geniet. dikke knuffel, Kitty.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active