travellingwithrosemaryn.reismee.nl

Collect moments !

Hoihoi allemaal,
Maandag ochtend heb ik eerst een rondje hardgelopen door Sydney park (6 km), toch wel een erg fijn begin van je dag. Rond een uur of half twaalf was ik naar de supermarkt gelopen om wat lunch te halen (pastasalade) en had dit opgegeten in het park er naast. Aan het begin van de dag had ik al bedacht dat ik die dag wel weer naar een museum kon gaan en vorige week liep ik toevallig langs het Museum of Sydney dus dat werd ‘m. De trein gepakt naar Circular Quay en daarna naar het museum toegelopen. Een erg interessant museum over de ontwikkeling en geschiedenis van Sydney, maar ik zelf toch wel iets meer verwacht qua informatie aangezien het ook een betaald museum was. Maar dat maakt niet uit want ik ben evengoed weer een hoop te weten gekomen over de stad zelf. Na 2 uur in het museum rondgelopen te hebben ben ik via George Street weer terug richting huis gelopen en onderweg nog eventjes gestopt in een park om wat te lezen.
Maandag avond vroeg Linde of ik al iets gepland had voor dinsdag en dat had ik nog niet dus we kwamen met het idee om te gaan lunchen bij the grounds of Alexandria. Ik had al hiervan gehoord voordat ik wegging uit Nederland en het was ook zeker een plek waar ik heen zou willen. Toen ik ’s ochtends wakker werd zag ik dat ik twee mailtjes had binnen gekregen; eentje van tante Gitta en van Tomas (neef van me vader uit Melbourne) dus toen ik eens klaar was met het beantwoorden van die mailtjes was het alweer kwart over tien, oeps. Om elf uur zou Linde op macdonaldtown station zijn, dus dat was even snel aankleden. Vanaf het station was het ongeveer 2,5 km lopen naar het restaurant dus dat was wel te doen, maar de google maps versie op mijn iphone stuurde ons over allerlei bouwterreinen dus de bouwvakkers zullen vast wel gedacht hebben ‘wat doen zij nou weer hier?’. Uiteindelijk hebben we het allemaal gevonden, we hadden alleen wel een pinautomaat nodig dus opgezocht op internet. Toen we er eentje gevonden hadden bleek dit een drive through pinautomaat te zijn, toch wel een rare uitvinding haha. We zijn toen terug gelopen richting het restaurant wat eigenlijk wel een soort terrein was met allerlei kleinere pleintjes; cafe, restaurant, kinderboerderij en bloemenwinkel.
Maar wel zo mooi dat het vast vaak een locatie is voor trouwfoto’s. En om nog een gekkere pinautomaat te vinden was er daar ook eentje maar dan in een Engels telefoonhokje. Wat we hadden besteld was niet echt veel maar het vulde zo erg dat we het niet eens op kregen.
Aangezien we zo vol zaten besloten we terug te lopen richting Newtown, om nog maar wat calorieën te verbranden. Linde wilde graag eens een echte gelato proberen dus toen ons eten een beetje gezakt was zijn we naar cloud9chocolate cafe gelopen en hebben daar nog eventjes een ijsje gegeten. Toen was het ondertussen alweer een uur of half drie en moest Linde alweer richting huis. Nadat ik Linde naar het station had gebracht ben ik snel naar me kamer gegaan om mijn boek te halen en nog even naar Hollis gegaan om wat te lezen.
Anderhalf uur voor het eten vroeg Rosan (vriendin van school in Nederland) of ik nog zin had om te facetimen en ik was net thuis dus dat kon prima en was erg gezellig. Toen na het eten zag ik dat ik een gemiste FaceTime oproep had van me ouders, dus ik snel terug bellen en toen zaten daar ineens me opa en oma, oom en tante, ouders en tante Paula voor de iPad. Het was erg fijn om ze allemaal weer gesproken en gezien te hebben :) En toen het nog niet gekker kon met FaceTime, heb ik ook nog een tijdje zitten kletsen met zwangere Iris omdat mijn pakketje eindelijk (na bijna een maand) was aangekomen.
Aangezien ik voorgenomen had om in de vakantie vaker te gaan hardlopen had ik woensdag ochtend weer een rondje gedaan. Ik had nog niet echt plannen voor de dag maar een museum leek me wel weer leuk om te doen. Dit keer besloot ik om naar de Hyde Park Barracks museum te gaan. Dus met de trein naar St. James toe en vanaf daar gelopen naar het museum wat erg dichtbij was. Het museum ging over de geschiedenis die het gebouw, dat ook op de unesco lijst staat, met zich mee bracht. Het gebouw diende in de negentiende eeuw als tijdelijke opvang plek voor gevangenen en later voor gemigreerde vrouwen. Australië was dan ook het land waar in de tijd van koloniën de meeste gevangenen naartoe zijn gebracht en dit was dus de plek waar ze verbleven voor de eerste periode. Ook werd er verteld hoe Sydney is opgebouwd door deze gevangenen en hoe zij hun leven hebben opgebouwd na hun gevangenschap, als ze vrij kwamen.
Later werd het gebouw gebruikt voor de opvang van gemigreerde vrouwen om te zien wat voor kansen zij hadden in het land, want ze kwamen natuurlijk naar een nieuw land met kansen en vrijheid.
Nadat ik mij hier 2,5 uur vermaakt had ben ik nog eventjes Hyde Park in geweest om in mijn boek te lezen, die ik ’s avonds ook uit heb kunnen lezen.
Na een tijdje gelezen te hebben besloot ik om terug te lopen richting Newtown en onderweg nog eventjes bij de mac langs om een mcflurry te halen.
Voor het eten nog even met Rosan gefacetimed en ’s avonds nog snel met Iris.
Liefs,
Rosemaryn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active